.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

maandag 17 september 2012

Een doily als schaaltje

Van een gehaakt rondje of doily een schaaltje maken, doe je door het rondje te dopen
in suikerwater. Nadien span je het rondje op een omgekeerde bolle kom en na een paar
dagen ongeduldig wachten tot alles indroog is, bekom je dit ...


De doily heb ik niet zelf gehaakt, ik heb hem voor 10 cent op een rommelmarkt gekocht,
maar ik ben zeker dat er bij jullie hier of daar wel nog ergens een gehaakt rondje
in een kast kan zitten.

Je zet het gestijfde schaaltje op een brocant meubel en door zijn eenvoud heb je iets
bijzonders, probeer het maar eens uit ...

Knusse groetjes,
Valerie ♥

15 opmerkingen:

  1. Dat wordt kleedjes speuren, want helaas ligt er hier niet 1 in de kast. Leuk idee.

    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb er geen ha ha, maar vind dit hartstikke mooi
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik dacht dat ik een koopje had met een gehaakt rondje voor 0,50 cent maar 0,10 cent? wow, dat zijn helemaal mooie koopjes.

    Dit ga is zeker eens proberen!
    Wel leuk dat je erbij zei dat het een paar dagen ongeduldig wachten kost want inderdaad een paar dagen wachten kan heeeeel erg lang zijn!

    Groetjes,
    Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk idee Valerie.Nu nog een doily kantje op de kop tikken. Liefs sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk ik heb er ook een paar gemaakt! 10 ct is me ook niet gelukt, ik betaalde 0,50 ct. Ik ben er nog steeds heel blij mee. Staat zo leuk brocante.
    groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig idee. En wat geleerd.
    dankje

    groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk, Valerie!
    Als je niet zo lang kan wachten tot het droog is,
    dan zet je lekker de föhn er even op.
    Doe ik ook altijd.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi ideetje! Die kantjes liggen nu overal in de kringloop. Zonde toch dat niemand ze nog wil houden... Want eens zijn ze toch allemaal met heel veer liefde en geduld gemaakt...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is zoooooooooooo leuk , ik heb er nog veel liggen, ga ze maken en dan 's avonds een theelichtje erin, heerlijk voor deze tijd van het jaar,
    liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt helemaal gelijk...hier liggen ook een paar van die gehaakte kleedjes nog in de kast te wachten...ik had ze al een keer op een fair gekocht en wist er nog steeds geen mooie bestemming voor maar nu ik dit hier bij jou lees vind ik het helemaal mooi en heel apart.
    bedankt voor deze leuke tip.
    Lieve groet.Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is deze ook leuk zeg en ik vind je tip zo geweldig, met suikerwater, ik heb het al geprobeerd en wat een succes zeg, helemaal leuk en uniek.
    Dank je voor je tip!!!!


    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Valerie

    Ik heb ook net enkele gehaakte doily's gekocht op een plaatselijke rommelmarkt. Ben momenteel nog met vakantie, dit probeer ik alvast uit. Bedankt voor deze tip!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee! Ik ga het ook maar eens proberen! (:

    K'ben je gaan volgen hoor..

    Groetzs Joanne
    - jtcreatief -

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Is het achteraf niet plakkerig door de suiker?

    groetjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk gedaan. Dit staat ook nog op mijn lijstje!! Je hebt een geweldig leuk. Dus ga je volgen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...