.

♥ Unieke creaties gemaakt met passie en een vleugje romantiek & brocante ♥

vrijdag 6 april 2018

Comme Un Papillon

Van in de vroege lente tot de late herfst zijn er vlinders in de tuin,
ze fladderen vrolijk van bloem naar bloem om nectar te drinken,
maar een gehaakte vlinder kan ook als applicatie of aan een slinger ...


Soms is een diagram moeilijk te lezen, hieronder het uitgetikte patroon.

Gebruikte steken en afkortingen :
haakkatoen en haakpen 2.5 mm
steken = st
losse = L
halve vaste = HV
vaste = V
stokje = ST

  • haak 10 L
  • 3 L (1ste stokje) - 31 ST in de ring - NIET in de lossen - 1 HV
  • 3 L (1ste stokje) - 2 ST en 3 L en 3 ST in één - *3 st tussen - 3 ST en 3 L en 3 ST in één* - herhaal * * - 1 HV
  • 3 HV - 3 L (1ste stokje) - 6 ST - 3 L - 7 ST in boogje - 1 V in midden - 7 ST - 3 L - 7 ST in boogje - 1 V in midden - 12 ST in boogje - 1 V in midden - 12 ST in boogje - 1 V in midden - 7 ST - 3 L - 7 ST in boogje - 1 V in midden - 7 ST - 3 L - 7 ST in boogje - 1 V in midden - 12 ST in boogje - 1 V in midden - 12 ST in boogje 
  • op iedere steek 1 V - bij de grote vleugels op de 3 lossen : 2 V in één 
  • het haakwerkje in de midden vouwen en klaar

Het patroon staat ook te lezen bij het Tabblad Haak Patronen.


Misschien zijn er al mooie fladderende vlinders te spotten in de tuin,
naar de aanloop van het zonnige weekend ... fijne vrijdag iedereen!

Lieve & Creatieve Groetjes



10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vlinder Valérie. Hier in de tuin heb ik ook al mooie gezien inderdaad. Fijn weekend.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die vlindertjes heb ik ook al veel gehaakt. Ik hoorde pas dat vorig jaar een heel slecht vlinderjaar is geweest. Hopen dat het dit jaar beter wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar zijn we wel aan toe om die weer te zien vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi weer deze leuke vlinders ik heb ook even je bloemetje bekeken die vind ik ook heel mooi bedankt voor het patroontje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit lieve vlindertje heb ik ook eens gehaakt, maar er verder niets mee gedaan.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vlinders zijn altijd mooi!
    Maar in het voorjaar hou ik daar extra van.
    Deze heeft weer een hele romantische uitstraling, komt ook door de kleur.....wat gebruik je toch altijd mooie kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geen vlinder nog gezien hier in mijn rotterdamse tuin, maar die zie ik zowiezo weinig net als bijen.. hier wordt bijna alles bestoven door hommels en zweefvliegen.. gelukkig ook nooit geen wespen, das wel een fijn iets!!!
    je vlinder is prachtig met die parels! ik heb zulke vlinders ook aleens een paar maal gehaakt, zal wel met iets anders patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De eerste vlinders zijn inderdaad wakker, een paar weken geleden zag ik hier een citroentje. Ik haakte ook eens zo'n vlindertje dat je moest dubbelvouwen, maar deze heeft mooiere vleugels, en dan vooral met die afwerking van jou (het kant en de pareltjes)! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is een heel mooi vlindertje! En fijn dat je het patroon erbij geeft...
    Ik vind zelf een diagram juist weer fijner dan een beschrijving, maar ik weet dat het vaak ook andersom is.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je lieve reactie en bezoekje ... Tot een volgende keer ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...